آموزشگاه پرورش قارچ طلوع طلایی

به نام خدا
تولید قارچ یکی از پرسودترین مشاغل کشاورزی جزو تولیدات گلخانه ای بی نیاز به نور طبیعی است.حرفه پرورش دهنده قارچ یکی از مشاغل شناخته شده و دارای کد بین المللی تحت گواهینامه مهارت است و برای این رشته دیپلم مهارت فنی و حرفه ای صادر می گردد.طی سالهای اخیرتولید قارچ بعنوان شغلی سودآور شناخته شده و مورد توجه زیادی قرار گرفته و هم اکنون ایران یکی از صادر کننده گان مطرح قارچ در منطقه خاورمیانه محسوب می شود. در اطاق متروکه ، انباری، زیر زمین، حتی گوشه ای از یک پارکینگ امکان کاشت قارچ فراهم میباشد. برای دیدن نمونه از یک تولیدی کوچک با ما تماس بگیرید.
طلوع طلایی اولین آموزشگاه ومرکزخدمات مشاوره قارچ کشور از 1375 مطابق با قوانین سازمان آموزش فنی و حرفه ای توسط کارشناسان رتبه خبره و تولید کننده نمونه باسابقه، با اجرای دوره های آموزشی کاملا علمی و عملی از تولید تا فروش همراه با مشاوره متوالی آماده انتقال فنون مدیریت و راه اندازی کسب و کار در رشته تولید قارچ به علاقمندان می باشد.
هنر جویان دوره دیده در آموزشگاه طلوع طلایی پس از طی دوره آموزش تا دست یابی به استقلال شغلی از مشاوره رایگان و آنلاین ۲۴ ساعته کارشناسان متخصص و خبره آموزشگاه طلوع طلایی برخوردار خواهند شد. حمایت و پشتیبانی ما از هنرجویان در زمینه احداث و راه اندازی کارگاه تولید قارچ، مشاوره در خرید مواد اولیه، اطلاع رسانی در خصوص قیمت فروش , و تضمین خرید محصولات تولید شده از طریق معرفی به کانال فرابورس و توزیع کنندگان عمده قارچ در سراسر کشور می باشد.

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

کمپوست سازی

کمپوست سازی


کمپوست سازی فاز اولکاه و کلش مناسب کمپوست سازی

 کمپوست سازی ( composting )

 محیط کشت قارچ دکمه ای را  کمپوست می نامند.درگذشته کمپوست از کود اسب تولید می شد.امروزه تهیه کود اسب امکان پذیر نیست و کمپوست قارچ از مواد دیگری مانند کاه گندم – کود مرغ و سنگ گچ طی فرآیندی به نام کمپوست سازی  تهیه می گردد.

 کمپوست قارچ توسط ماشین کمپوست بلوک بذر زنی و در ابعاد ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر با وزن تقریبی ۱۸ تا ۲۵ کیلو گرم بسته بندی میگردد . بسته های کمپوست کشت شده توسط کامیون برای تولید کنند گان قارچ ارسال می گردد. فیلم این عملیات را در صفحه اصلی مشاهده نمایید.

مراحل کمپوست سازی

۱- کمپوست سازی فاز اول (composting ph1)

فاز اول کمپوست سازی شامل خیس کردن کاه و انباشت مواد اولیه کمپوست به مدت ۵ تا ۷ روزاست . سه یا چهار مرحله زیر و رو کردن و قالب زنی که بمدت ۳ تا ۵ روز و معمولا ۴ روز انجام می شود . قالب زنی در سیستم ماشینی در بونکر های مخصوص تولید کمپوست انجام می شود. برگردان کردن وقالب زنی طی ۳ مرحله و هر مرحله به فاصله ۳ روز انجام می شود. طول دوره فاز اول حدود حداقل ۱۶ تا ۱۳ روز است.

۲- کمپوست سازی فاز دوم ( compostin ph2)

مرحله پاستوریزاسیون کمپوست بمدت ۱۲ تا ۱۸ ساعت 

 مرحله آمونیاک زدایی کمپوست به مدت ۳ تا ۵ روز گاهی تا ۶ روز

فاز دوم کپوست سازی یا پاستوریزاسیون کمپوست در روش قدیمی وجدید تقریبا شبیه هم انجام می شود با این تفاوت که در سیستم ماشینی پاستوریزاسیون کمپوست در تونل های جدید عملیات پاستوریزاسیون کمپوست یک روز پس از ورود کمپوست به تونل پاستوریزاسیون و هم دما شدن انجام می شود و پس از آن نیز مدت پنج تا شش روز برای شیرین شدن یا آمونیاک زدایی کمپوست در تونل باقی می ماند.

۳- بذر زنی ( spawning )

مرحله بذر زنی به کمپوست قارچ را مایه زنی یا ( spawning ) می نامند. بذر زنی کمپوست رابطه مستقیم با سیستم تولید قارچ ( دستی – ماشینی ) و تعداد کار گران واحد تولید کننده قارچ و مهارت قارچکاران داشته و در سیستم تولید کمپوست بلوک به صورت ماشینی حداکثر در یک روزانجام می گردد.

 

نکات مهم در تهیه کمپوست 

قیمت خرید کمپوست قارچ بیشترین هزینه جاری یک واحد تولید را رقم میزند لذا دقت در قیمت خرید کمپوست قارچ باعث کاهش هزینه تمام شده محصول و سود اوری بیشترمی گردد. توصیه می گردد کمپوست مورد نیاز خود را بطور مستقیم از تعاونی های تولید کمپوست و با قیمت مناسب تهیه نمایید.

جهت تهیه کمپوست تعاونی با قرارداد تضمین عملکرد با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۳۱۱۱۸ _ ۰۹۱۲۱۴۶۵۱۶۴ تماس حاصل نمایید.

جهت اطلاع از قیمت کمپوست بلوکی یا سفارش خرید کمپوستاینجا کلیک کنید.

 

کمپوست قارچکمپوست سازی

 

 

کمپوست قارچکمپوست

 

  • ۹۸/۰۴/۲۱
  • رعنا یزدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی